Motosiklet Bakımı İçin 12 Önemli Husus

Motosiklet Bakımında 12 Önemli Husus

Kim motosikletini yeni ve sağlıklı tutmak istemez ki?

Motosikleti satın aldıktan sonra ilk birkaç ay veya yıl içinde motosiklet bakımını yapmamak genel bir eğilimdir. Motosikleti iyi durumda tutmak için düzenli olarak yapmanız gereken birkaç basit şey vardır. Bu yazıda, sizin ve motosikletinizin uzun süre gülümsemesine yardımcı olacak 12 önemli motosiklet bakımı ipucunu paylaşacağız!

Motosiklet Bakımı 12 husus
  1. Lastikleri Düzenli Olarak Kontrol Edin

     Motosiklet lastiklerinizi düzenli olarak kontrol etmeniz önemlidir  Lastik hava basınçlarının motosiklet üreticiniz tarafından önerilen seviyelerde tutulduğundan emin olun. Lastik patlaması gibi istenmeyen durumlara neden olabilecek olası kesik ve sıyrıklar için lastikleri kontrol edin. Haftada en az bir kere lastik dişlerinizi kontrol etmeyi unutmayınız. Ayrıca tekerlek balansını ve hizalamasını da kontrol edin.

  1. Motor Yağını Kontrol Edin

     Motor yağı, motosikletinizin sorunsuz çalışması ve bakımında çok önemli bir rol oynar. Motor yağı seviyesini düzenli olarak kontrol edin ve daima doğru seviyede tutun. Olası yağ sızıntılarını kontrol edin. Karbon birikintilerinin varlığı nedeniyle, yağ kalınlaşacak ve motorun iç kısımlarının hareketinde bir sürtünme yaratacaktır. Motosikletinizi kirli yağda çalıştırmanın sadece yakıt tüketimini artırmayacağını, aynı zamanda motor ömrünü önemli ölçüde azaltacağını anlamak çok önemlidir.

  1. Temiz Hava filtresi

     Türkiye’deki tozlu koşullar motosikletin filtresini çok daha kısa sürede tıkayabilir. Motosikletinizin hava filtresini temiz tuttuğunuzdan emin olun. Hava filtresini her zaman önerilen aralıklarla değiştirin, ayrıca özellikle tozlu koşullarda temizleme sıklığını artırın.

  1. Debriyaj Ayarı

    Debriyaj, tüm araçlarda olduğu gibi motosiklette de sürüş sırasında düzenli aralıklarla vites değiştirmek için kullanılır ve çok sık kullanılır. Motosiklet debriyajı doğru şekilde ayarlanmalı ve doğru miktarda boşluğa sahip olmalıdır. Debriyajınızı çok fazla sıkmayın – aşırı sıkılmış bir debriyaj, siz farkında olmadan kaymasına ve ayrıca yakıt tüketiminin artmasına neden olur.

  1. Motosikletin Motor Bakımı

     Motor, motosikletinizin kalbidir. Motosikletinizin motoruna düzenli olarak bakım yapmak ve onu ayarlamak, motorun saat gibi çalışmasını sağlayarak benzin faturalarınızı azaltır. Karbüratörü temizlerken ve valf boşluklarını korurken özellikle dikkat edin. Karbüratörü her zaman temiz tutmayı unutmayın. Seyahat ettiğiniz her 1500 kilometrede karbüratör şamandıra haznesini ve diğer parçaları temizleyin.

Çok önemli bir konu olan motosiklet bujisini de ihmal etmeyin. Bujinizin temiz olduğundan ve boşluğun doğru ayarlandığından emin olun. Yakıtın ateşlenmesinde ve motorun çalışmasında en önemli parçalardan biri buji olduğundan gerektiğinde yenisi ile değiştirmek için tereddüt etmeyin. Bujiyi düzenli olarak, tercihen iki zamanlı motosikletlerde her 750 kilometrede bir ve dört zamanlı motosikletlerde her 1.500 kilometrede bir temizleyin. Bugünlerde modern motosikletlerin çoğu, soğuk çalıştırmalarda çalışmak için jiklenin kullanılmasını gerektiriyor. Jikle kullanmak, egzoz emisyon normlarının ve ayrıca yakıt verimliliği gereksinimlerinin karşılanmasına yardımcı olur.

  1. Motosiklette Güç Aktarım Sistemi (Zincir) Bakımı

     Motosikletinizin zincirinin düzenli olarak yağlanması, temizlenmesi ve ayarlanması gerekir. Zinciri yıkamak için parafin kullanın. Zincirde biriken kiri temizlemek için bir bez ve yumuşak bir fırça kullanın. Zincir bağlantılarını paslandırabileceğinden Motosikletin zincirini temizlemek için asla su kullanmayın. Kirler tamamen temizlendikten sonra bir fırça ve parafin yardımıyla zinciri temiz ve kuru bir bezle silin.

Zincir baklalarını ve zinciri yağlamak için kullanılmış motor yağını kullanabilirsiniz. Ayrıca parmaklarınız yardımıyla zinciri dikey yönde yukarı aşağı hareket ettirerek test ederek motosikletinizin zincirinin genel olarak 2 ila 4 mm civarında bir boşluğa sahip olup olmadığını kontrol edin. Motosiklet zincirinin, arka tekerleğin uygun gerginliğe ve boşluğa sahip olması gerektiğini unutmayın. Zincirin gerilimindeki herhangi bir değişiklik, motosiklet hareket halindeyken arka tekerleğe düzgün bir şekilde güç vermez. Bu durumda, motosikletinizin zinciri gevşekse, motordan tekerleğe güç aktarımı optimal olmaz ve bu nedenle kayma nedeniyle güç kaybına neden olur. Motosikleti tamirciye veya servis merkezine götürmek ve zinciri üreticinin özelliklerine göre ayarlamak akıllıca olur.

Motosikletin motoruna zarar verebileceğinden, sürekli olarak yüksek hızlarda giderken motosikleti aşırı yüksek devirde tutmayın ve vites yükseltin. Motosikletinizi asla beşinci vitesten birinci vitese çok ani bir şekilde geçirmeye çalışmayın; bu, motosikletinizin piston segmanlarına zarar verebilir.

  1. Motosiklet Yüzeyinin temizlenmesi

     Motosiklet gövdesi yüzeyi, yüzey kalitesini korumak için düzenli olarak temizlenmelidir. Motosikleti temizlemeye başlamadan önce, kontak anahtarı ünitesinin, HT Bobin ve susturucunun plastik örtülerle tamamen kaplandığından emin olun. Ayrıca motosikletinizi doğrudan güneş ışığına maruz bırakmaktan kaçının, motosikletinizi gölge bir yere park etmeye çalışın, güneş ışığına sık sık maruz kalmak motosikletin dış görünümünü bozar. Motosikletinizi temizlemek için her zaman mikro fiber bez kullanmalısınız.

  1. Motosiklet Akü Bakımı

     Motosikletin aküsü, uzun ve sorunsuz bir kullanım ömrü sağlamak için periyodik bakım gerektirir. Gerekirse, sulu aküyü, akü suyu ile doldurun. Aküde sızıntı olup olmadığını kontrol edin. Motosiklet temiz ve her türlü akü sızıntısından arındırılmış olmalıdır. Motosiklet uzun süre kullanılmayacaksa akünün tam dolu olduğundan emin olmalısınız.

  1. Motosiklet Fren Bakımı

     Motosiklette tekerlerin dönmesini durduran her iki freni de her zaman uygun aralıkta tutun. Hem frenlerin çok sıkı olması hem de çok gevşek olması çok tehlikelidir. Frenlerin her zaman motosiklet sürücüsünün kişisel tarzına ve gereksinimlerine göre sıkılması önerilir. Motosikletin öndeki fren balatalarını, cıyaklama sesi devam ederse değiştirin, bunun nedeni Motosikletin fren hidrolik yağı eksikliği de olabilir.

  1. Motosiklet Amortisör Yağını Kontrol Edin

     Her 12000 kilometrede bir motosikletinizin amortisör yağını değiştirmeyi unutmayın.

  1. Motosikletinizin Dişlilerini Kontrol Edin

     Motosikletinizin dişlilerini kontrol edin ve gerektiğinde değiştirin. Dişliler için olağan aşınma sınırı 40.000 kilometredir.

12.Motosiklet Seyir (Sürme)Hızı

     Yakıt tüketimini azaltmak ve motosikleti sağlıklı tutmak için 40 ila 60 kilometrelik bir sürüş hızını deneyin ve koruyun.

Bir Cevap Yazın

error: İçerik Korumalıdır.
%d blogcu bunu beğendi: